Основне, що має знати project manager – особливості спілкування та взаємодії з колективом. Завдання РМ – згладжувати гострі кути, з допомогою комунікації вирішувати конфлікти. Управлінці, незалежно від сфери діяльності, стикаються з відповідальністю за кожний процес. Простіше кажучи, РМ завжди є крайнім.
Можна виділити такі основні компоненти ролі PM-а:
- Основи архітектури. Управління релізами.
- Планування.
- Комунікація.
- Люди управління.
- Володіння інструментами.
- Управління вимогами та документація.
- Управління бюджетом.
Навички Senior PM-а: Знає різні процесні моделі та фреймворки, розуміє специфіку проекту та підбирає конкретний, відповідний саме під цей проект фреймворк, а не використовує, наприклад, Scrum, просто тому, що він знає лише Scrum. Вміє працювати із контрактами.
Project Manager — це фахівець, головним завданням якого є управління проектом в цілому: проектування та розстановка пріоритетів, планування виконання завдань, контроль, комунікації, а також оперативне вирішення проблем.