Криза глобального ланцюжка поставок у 2021—2022 роках, також відомий як Контейнерна криза — криза, в якому через пандемію COVID-19 уповільнилися глобальні ланцюжки поставок та перевезення, що викликало зростання цін та дефіцит різних товарів у всьому світі, а також вплинуло на структуру світового споживання.
У поточній експлуатації у всіх транспортних компаній світу знаходяться понад 350 суден місткістю від 11 000 до 19 300 TEU.
У залізничних контейнерах найчастіше транспортують:
- продукти харчування;
- промисловий товар;
- будматеріали;
- насипний вантаж;
- різне обладнання нестандартного розміру;
- автотранспорт (доставляється з використанням спеціальних платформ).
Чому дорожчають перевезення Контейнерні перевізники пов'язують різке подорожчання фрахту 2021 р. зі стрибком попиту на товари внаслідок постковидного відновлення світової економіки.