Електронна система запалювання – Це комплексний механізм, який забезпечує правильне функціонування двигуна внутрішнього згоряння. Вона відповідає за подачу електрики на свічки запалювання у потрібний момент, що ініціює займання суміші в циліндрі двигуна. Це відбувається завдяки використанню електронного контролера, який аналізує різні параметри роботи двигуна та визначає оптимальний момент для запалення.
Основним елементом електронної системи запалювання є безконтактний датчик положення колінвалу. Він складається із спеціального магніту, що фіксується на валу двигуна, та датчика, який виявляє зміну магнітного поля. В результаті електронний контролер отримує інформацію про поточне положення колінвалу і може визначити необхідний момент запалювання.
Робота електронної системи запалювання починається з надходження сигналу від датчика положення колінвалу. Цей сигнал обробляється контролером, який аналізує поточний стан двигуна та визначає оптимальний момент для запалення суміші. Потім контролер активує бобіну запалювання, яка генерує високу напругу та передає її на свічки запалювання.
Переваги електронної системи запалювання полягають у більш точному визначенні моменту запалювання, що дозволяє підвищити ефективність роботи двигуна та зменшити витрату палива. Крім того, електронна система запалювання забезпечує більш стабільну роботу двигуна за різних умов експлуатації, таких як холодний чи гарячий двигун, високе чи низьке навантаження.
Елементи системи запалення | Опис |
---|---|
Свічки запалювання | Створюють іскру для займання паливоповітряної суміші |
Котушка запалювання | Перетворює низьку напругу від акумулятора на високу, необхідну для запалювання |
Датчик положення колінвалу | Визначає положення колінчастого валу та передає інформацію в електронний блок керування |
Електронний блок керування | Аналізує інформацію від датчика положення колінвалу та видає команду на створення іскри |
Розподільник запалювання | Розподіляє іскру між циліндрами двигуна у правильній послідовності. |
Провід запалювання | Передають високу напругу від котушки запалювання до свічок запалювання |
Як влаштовано електронну систему запалювання?
Принцип роботи Коли напруга переривається, струм індукується у вторинній обмотці котушки. Прямо з котушки або ж по високовольтних проводах струм відправляється до певної свічки запалювання, В якій утворюється іскра, що займає паливно-повітряну суміш.
Як працює безконтактна система запалювання?
Принцип роботи безконтактної системи запалювання Комутатор створює імпульси струму в ланцюзі первинної обмотки котушки запалювання. У момент переривання струму індукується струм високої напруги у вторинній обмотці котушки запалювання. Струм високої напруги подається на центральний контакт розподільника.
Як працює CDI запалювання?
Майже всі карбюраторні двигуни квадроциклів і мотоциклів зазвичай оснащуються системою запалювання CDI (Capacitor Discharge Ignition). У цій системі енергія накопичується в конденсаторі і в потрібний момент він розряджається через первинну обмотку котушки запалювання, що є трансформатором, що підвищує. .