Відповідальність за втрату багажу: хто відповідає за втрату речей

Втрата багажу – одна з найнеприємніших ситуацій, з якою пасажир може зіткнутися під час подорожі. Щороку мільйони людей звертаються до авіакомпаній зі скаргами на зникнення їхнього багажу. Але хто несе відповідальність за втрату багажу і як можна повернути втрачені речі?

Відповідно до Конвенції Монреаль, авіакомпанія несе відповідальність за втрату багажу. Під час реєстрації багажу пасажирам видають багажні талони, які є доказом укладеного договору між пасажиром та авіакомпанією. Якщо багаж не був доставлений до пункту призначення, пасажир має право звернутися до авіакомпанії з претензією на компенсацію за втрачені речі.

Для отримання компенсації пасажир повинен надати авіакомпанії документи, що підтверджують вартість загубленого багажу. Це можуть бути чеки, квитанції, фотографії чи інші докази вартості речей. Залежно від політики авіакомпанії сума компенсації може бути обмежена певною сумою або встановлена ​​відповідно до ринкової вартості багажу.

Хто відповідає за втрату багажу
КомпаніяВідповідальність
АвіакомпаніяТОВ "Аерофлот"
Залізнична компаніяВАТ "РЗ"
Морська компаніяТОВ "Морський Шлях"
Автобусна компаніяТОВ "Автотранс"
Туристична компаніяТОВ "Турпутівка"

Перевізник відповідає за втрату, нестачу, псування чи пошкодження прийнятих до перевезення вантажу, багажу, пошти у розмірі фактичної шкоди, якщо не доведе, що це сталося не з його вини.

Хто відповідає за втрату багажу?

Перевізник несе відповідальність за втрату, нестачу або пошкодження (псування) багажу або вантажу, якщо не доведе, що вони не з'явилися результатом скоєних навмисне дій (бездіяльності) перевізника або сталися не під час повітряного перевезення.

Куди звертатись при втраті багажу?

Що робити, якщо втратили багаж при перельоті Знайдіть вказівник і йдіть до стійки Lost and Found у залі прильоту. У невеликих аеропортах її може і не бути, в цьому випадку потрібно звернутися до представника авіакомпанії, через яку ви купували рейс. Якщо обидва варіанти неуспішні, зверніться до адміністрації аеропорту.

Скільки виплачують за втрату багажу?

За законом у разі затримки багажу пасажир може вимагати від авіакомпанії: Виплатити штраф за кожну годину затримки багажу у розмірі 25% від МРОТ, але не більше ніж 50% від ціни провезення багажу. Для розрахунку штрафу розмір МРОТ становить 100 ₽.

Як отримати компенсацію за втрату багажу?

Ви можете подати документи на компенсацію за затримку прибуття багажу, його псування чи втрату. Документи подаються до авіакомпанії або її представництва. Якщо компанія відмовляється компенсувати збитки, підготовлений пакет документів подається до суду за місцем реєстрації авіакомпанії чи пасажира.